problemy społeczne,
czyli ukazująca
obraz człowieka współczesnego (jego problemy, lęki, dążenia).
Te zagadnienia nie muszą być ukazane bezpośrednio - pozornie może być to książka o wampirach, np."Zmierzch", lub fantasy, np. "Gra o tron". Proszę jednak nie podawać w propozycjach książek banalnych lub prezentujących treści niezgodne z zasadami kultury - tekst musi inspirować do dyskusji.
Proszę o oddanie głosu w ankiecie - są tam pytania związane nie tylko z lekturami.
Poniżej zamieszczam również link do Rozporządzenia MEN, w którym zawarte jest, co gimnazjalista na koniec trzeciej klasy umieć powinien (j. polskiego dotyczą strony 6-11). Warto spojrzeć (to jest własnie owa sekretna "podstawa programowa").
Wybrane lektury obowiązkowe na przyszły rok:
Klasa II
(sem 1) I. Krasicki - wybrane bajki (podręcznik, na lekcji) A. Fredro „Zemsta” A. Mickiewicz - wybrane ballady (wskazane wcześniej, projekt) J. Słowacki: „Balladyna” A. de Saint-Exupéry „Mały Książę” A. Mickiewicz „Dziady” cz. II G. Boccaccio "Sokół" B. Prus „Kamizelka” H. Sienkiewicz „Sachem” B. Prus „Kamizelka” „Antek” M. Konopnicka „Miłosierdzie gminy” A. Czechow „Śmierć urzędnika” (sem. 2) S. Żeromski „Syzyfowe prace” A. Mickiewicz „Reduta Ordona” (podręcznik, na lekcji) J. London „Zew krwi” A. Christie „Morderstwo w Orient Expressie” S. Lem „Jak ocalał świat” S. Mrożek „Wesele w Atomicach”, "Lolo" Wybór wierszy - w podręczniku |
Klasa III
(1 sem) A. Huxley „Nowy wspaniały świat” (fragm.) Nancy Horowitz Kleinbaum „Stowarzyszenie Umarłych Poetów” Guy de Maupassant „Baryłeczka” Sławomir Mrożek „Szuler”, "Lolo", "Lew" M. Wańkowicz "Ziele na kraterze"(fragmenty) Arkady Fiedler „Dywizjon 303” (fragm.) Aleksander Kamiński „Kamienie na szaniec” Ida Fink „Wariat”, „Zabawa w klucz” Z. Nałkowska „Kobieta cmentarna” (2 sem) Albert Camus "Dżuma" (fragm.) G. Orwell „Folwark zwierzęcy” R. Kapuściński "Cesarz" (fragm.) Christiane F. "My, dzieci z dworca ZOO" (fragm.) A. Libera "Madame"(fragm.) Ernest Hemingway „Stary człowiek i morze” Wybór wierszy - w podręczniku |
0 komentarze:
Prześlij komentarz