skip to main |
skip to sidebar
środa, 18 listopada 2015
,,Africa for Norway'' ~ Martyna
Tematem mojej wypowiedzi będzie przeanalizowana przeze mnie kampania nosząca nazwę ,,Africa for Norway". Obejrzawszy obraz filmowy kampanii cel jej był dla mnie całkowicie niejasny.
Ludzie na filmie wydają się być całkiem sympatyczni i myślę, że mają dobre intencje, aczkolwiek to, co prezentują nie wiele daje. Cała kampania polega na pomocy ze strony Afryki dla Norwegii. Afrykanie chcą pomóc Norwegom, ponieważ wiedzą, że obszar, na którym znajduje się państwo przez dłuższy okres w klimacie okołobiegunowym są bardzo niskie.
Założyciel kampanii (radiowiec i raper) bardzo przejmująco i szczegółowo opowiada o sytuacji panującej w Norwegii. Porównuje sytuację swojego kontynentu i państwa skandynawskiego mówiąc: ,,Ludzie nie ignorują ludzi głodujących, więc dlaczego my mamy ignorować ludzi, którzy zamarzają". Po dłuższym monologu wspomnianego wyżej mężczyzny, inni uczestnicy kampanii śpiewają bardzo prawdziwą według mnie piosenkę, dotyczącą tego, co dzieje się w Norwegii i tego, że pragną nieść pomoc. Sama idea jest bardzo szczytna, ale przecież działanie nie polega na samym pomyśle. W filmie nie jest wyjaśnione, co Afrykanie mają na myśli, mówiąc o pomocy Norwegom. Jako dowód, na wsparcie, według mnie, uważają, że ich słowa w zupełności wystarczą, aby coś zmienić w życiu Skandynawów. Pragnę nadmienić, że kontynent zamieszkały przez uczestników kampanii nie ma nic do zaoferowania bogatym Norwegom.
Reasumując, założona kampania ,,Africa for Norway" jest moim zdaniem nieprzemyślana i nieskuteczna. Żeby podać komuś tzw. pomocną dłoń to rzeczywiście trzeba coś robić, a nie tylko o tym mówić. Kampania nie ma sensu.
TAGI
drama
nowelki
opowiadanie
Zemsta
fanfik
kampanie społeczne
malarz
rycerz
reklama
Antygona
Odyseusz
książka
rycerze
Świtezianka
film
Lem
Mrożek
polecenie
Cześnik
Dyndalski
Klara
Papkin
Perełka
Podstolina
Rejent
Wacław
ankieta
maski
Amnesty International. CEO
Eurydyka
Hajmon
Ismena
Kreon
Murarz
Niepubliczni
Strażnik
TEG
Tejrezjasz
To lubię
ballady
debata
lektury
letnie zadania
poradnik
powtórzenie
projekt czytelniczy
Archiwum
-
▼
2015
(82)
-
▼
listopada
(16)
- Man On The Moon Alina Rogowska
- TEG, przeciw dyskryminacji i nauka wrażliwości.
- Ojczysty-Eldo (Piotr Świercz)
- Second a Day - Filip Dejneka
- "Slap her"- Dawid Majka
- "Identity" (Olga)
- ,,dyskryminacja nie/w naszej szkole" (Marcin Surow...
- Gabrysia (mój tata jest mądry, przystojny....ale k...
- 'The Invisible Discriminator' - Stop. Think. Respe...
- Jakub Jaworek "Użyj wyobraźni"
- Organizm w dobrym nastroju (Bartek)
- ,,Africa for Norway'' ~ Martyna
- Zuzia( By Your Side)
- Julia (I Forgot My Phone)
- Nie znasz – nie zapraszaj (Wojciech Warwas)
- Komiksowe ballady
- ► października (1)
-
▼
listopada
(16)
Moja lista blogów
Obsługiwane przez usługę Blogger.
1 komentarze:
treść: temat+8 zdań (1), przesłanie (1), techniki (0), związek (0), styl (1), segmentacja (1), język (2), ortografia (1), interpunkcja (1)
"Obejrzawszy obraz filmowy kampanii cel" - imiesłów w zdaniu musi mieć ten sam podmiot; "Ludzie na filmie" - styl; "obszar, na którym znajduje się państwo przez dłuższy okres w klimacie okołobiegunowym są bardzo niskie" - na obszarze...; jakimi technikami stworzony film?
Kampania ma ukazać w drwiący sposób puste hasła niektórych wolontariuszy, czyli ośmieszyć takie działania, które motywowane są przez osoby znające problem ze słyszenia lub na podstawie stereotypów, ten spot ma wyszydzić takie działania, pokazać ich nielogiczność. Sama kampania jest jednak "z sensem" - ukazuje, jak wiele działań jest nieprzemyślanych, jak często do osób potrzebujących trafia nie to, czego ktoś potrzebuje, a to, co sobie myśli darczyńca, że niby się przyda.
Prześlij komentarz