niedziela, 24 maja 2015

Hieronim Bosch (Dawid)

Na potrzeby naukowe zgłosiłem się na ochotnika do przeniesienia się w czasie do czasów HieronimaBoscha. Zostałem cofnięty w czasie do  1486, znalazłem się w  katedrze św. Jana w Hertogenbosch   (Holandia). Moją misją było przeprowadzenie wywiadu z Boschem oraz poznanie okolicy w której mieszkał. Około południa spotkałem się z artystą gdy malował obraz "Niesienie krzyża". Zapytałem się Hieronima czy mógł by na spokojnie przeprowadzić z nim. Hieronim był zaskoczony tym pytaniem ponieważ nikt nigdy jego o to nie pytał, więc umówiłem się z nim na następne popołudnie. Gdy nadszedł następny dzień popołudniu spotkałem się z Hieronimem w jego pracowni. Pracownia Hieronima była skromna nie miała za dużo ozdób. Mury były ceglane więc pomieszczenie dawało wrażenie chłodnego oraz ponurego, na ścianie była czaszka bodajże byka,
podłoga była ceglana, na stole były lekko stopione świeczki, kartki ze szkicami oraz misa z owocami. Hieronim był w trakcie malowania kolejnego obrazu.
Gdy obejrzałem pracownię Hieronima
zaczęliśmy rozmowę
1. pierwszym mojim
pytaniem było "Jaki był jego pierwszy obraz oraz co cię natchnęło?"
Hieronim odpowiedział "Moim pierwszym obrazem był wędrowiec. Wędrowiec został namalowany na podstawach biblijnych z drobnymi fantastycznymi dodatkami"    
 2. "Co reprezentowałeś razem ze swoimi obrazami?"
"Z moimi obrazami chciałem ukazać młodszą generację prymitywistów niderlandzkich"
3. "Jaka była twoja technika?"
" Moja technika różniła się od innych. Moje obrazy charakteryzują cie chropowatą fakturą"
4"Jak była twoja tematyka  obrazów oraz głównie dla kogo malowałeś?"
 " Głównym tematem moich obrazów były katolicko biblijna tematyka która opierała się na chrześcijaństwie. Lecz już od początków malowania moich obrazów dodawałem wątki fantastyki.
Głównie malowałem dla katedry św. Jana."
5."Co było twoją inspiracją?"
"Ja nie miałem inspiracji na wszystkie obrazy. Każdy obraz miał oddzielną inspirację, w niektórych  obrazach miałem śladowe ilości wątków demonologi. Ten wątek był spowodowany złymi incydentami życiowymi oraz relacjami z moją żoną."
W czasie spotkania Hieronim był zamyślony nad swoim obrazem. Wyglądał jak by nie miał żadnych pomysłów nad swoim dziełem. Po skończeniu spotkania Hieronim był zadowolonym tym spotkaniem gdyż myślał że robi nic zwyczajnego i nikt się nie zainteresuje oraz jego jego obrazami zwłaszcza za czasów jego życia. gdy wróciłem do naszych czasów wszyscy byli ciekawi odpowiedziami które zanotowałem podczas podróży w czasie. Oczywiście dostałem odpowiednie wynagrodzenie. :) 

        
  

3 komentarze:

Unknown pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Unknown pisze...

Twój wywiad z mistrzem wymagał pogłębienia wiedzy o tematach religijnych i biblijnych. Można wyciągnąć wniosek, że w czasach kiedy żył i tworzył Hieronim Bosch były one najważniejsza inspiracją dla sztuki.

Nessa pisze...

360 słów. Dużo powtórzeń - popracuj nad słownictwem. Po zapisie znajdź czas, by przeczytać całość. Zadbaj o składnię. Bardzo ciekawy pomysł.

Prześlij komentarz