niedziela, 24 maja 2015

William Blake (Bartek)

Napisz opowiadanie na temat Moje spotkanie z artystą malarzem w jego pracowni. Krótko
scharakteryzuj artystę i zastosuj słownictwo związane ze sztukami plastycznymi (szczegóły zadania w zeszycie).



William Blake by Thomas Phillips.jpg

            Pewnego dnia, późnym popołudniem, chodząc uliczkami Londynu, zauważyłem dom, który wyróżniał się od pozostałych. Będąc ciekawy kto tam mieszka, zajrzałem do środka przez uchylone drzwi. W środku na ścianach wisiało wiele obrazów. Wchodząc do tajemniczego pokoju, w którym paliło się światło, zauważyłem pana, który siedział przy sztaludze. Poklepałem go lekko po ramieniu a on odwrócił się. Przedstawiłem się i zapytałem jak się nazywa, odpowiedział : William Blake zwany "Szalony Blake". Był on dość wysoki, miał sympatyczną twarz, krótkie jasne włosy i zielone oczy. Ubrany był w białą koszulę, brązowe spodnie i pobrudzony farbami fartuch, w ręce trzymał pędzel. Zacząłem rozmawiać z panem Blake o obrazach, w pewnym momencie zapytał, czy nie chciałbym, żeby mnie namalował. Zgodziłem się i zacząłem pozować. Po długich dwóch godzinach stania bez ruchu mój portret był gotowy. Bardzo dziękowałem panu Blake za poświęcony mi czas. Pan Blake podarował mi obraz i poprosił, abym go jeszcze kiedyś odwiedził. Niestety, nie zdążyłem go odwiedzić, bowiem Pan William Blake zmarł 12.VIII.1827r.. Będąc ponownie po latach w Londynie złożyłem mu kwiaty na grobie. Nigdy nie zapomnę tego dnia, kiedy spotkałem się z tak znaną osobą. Do dziś mam pamiątkę w postaci portretu z jego autografem, który powiesiłem w centralnym miejscu mojego domu.

1 komentarze:

Nessa pisze...

202 słowa. "wyróżniał się od pozostałych", "na ścianach wisiało" - błędne konstrukcje. Treść nieco wyrwana z kontekstu. Bardzo ciekawy pomysł.

Prześlij komentarz