niedziela, 24 maja 2015

Sandro Botticelli (Alina)

Napisz opowiadanie na temat Moje spotkanie z artystą malarzem w jego pracowni. Krótko
scharakteryzuj artystę i zastosuj słownictwo związane ze sztukami plastycznymi (szczegóły zadania w zeszycie).

                                       "Malarskie przejścia"
Jestem pisarką pierze o historiach ludzi, ale bardziej skupiam się na ludziach i na tym co robią .Bardzo trudno w moich czasach czyli w Renesansie znaleźć jakimś inspiracje.Od wielu miesięcy zastanawiam się nad napisaniem nowej książki , ale myślę że tym razem będzie pisała to o jakimś malarzy .Minęły na dni , ja nadal nwm o czym i o kim dokładnie napisać ,przyjaciel doradził mi żebym napisała o zdolnym malarzu Boticellim.Niestety nie powiedział mi gdzie jest jego pracownia ani gdzie mieszka .Moja sprzątaczka nie mogąc patrzeć na moje wyczerpanie z barku pisania ,dopytała na straganach   czy ktoś o takim malarzu nie słyszał i czy taki w ogóle istnieje .Na szczęście usłyszała to bliska przyjaciółka malarza.Kiedy dowiedziałam się wszystkich informacji na temat Boticieliego byłam prze szczęśliwa ,za poświęcenie i za troskę dałam sprzątaczkę płatny urlop.Po odnalezieniu miejsca pracowni Boticielego ,zaczęłam go obserwować co maluje moja obserwacja trwała 2 tygodnie .Z moich obserwacji wynikało że maluje portret jakiejś pięknej kobiety .Któregoś dnia postanowiłam stanąć twarzą w twarz z malarzem .Niestety tego dnia nie miał czasu aby ze mną porozmawiać ,ale umówił się ze mną następnego dnia w południe powiedział w tedy że "cały będzie tylko dla mnie ".Nieścinane doszło do spotkania ,od razu nie zaczęliśmy tak jak powinnyśmy bo dosyć bardzo się stresowałam więc na rozluźnieni poczęstował i oczywiście pił ze mną lampkę wina .Zaczęłam zadawać mu pytania : Pisarka : Dlaczego nikt nic o tobie nie wie ?
Malarz: Ponieważ  nie lubię rozgłosu ,a z resztą jak ktoś chce to i tak mnie znajdzie tak jak ty
P: Hahahah Masz dużo racji
P:Obserwując  cię wydawało mi się jak byś sam chciał przenieść się w miejsca gdzie malujesz?
M:Bardzo dobrze ci się wydawało bo tak właśnie  robię ,z mojej branży innych malarzy każdy  wczuwa się w dzieło które dzięki jego ręką powstają.
P:Czemu malujesz ?
M:Maluje po to aby ludzie widzieli obraz to co się dzieje np.w Bibli.
P:No tak widziałam kilka twoich prac na tle religijnym i były niesamowite
P:Jakim stylem malujesz swoje dzieła ?
M:Na razie maluje stylem freskowym, ale w przyszłość  będę  tworzyć własny styl.
P:Co najbardziej uwielbiasz umieszczać na swoich dziełach ?
M:Bardzo lubię malować sceny z bibli ale jeszcze bardziej uwielbiam malować naturę kobiet
P:Możesz dokładnie opowiedzieć o  tej "naturze kobiet" ?
M:Chodzi o to że na moich obrazach chce pokazać :kształt,figurę,poszczególne  elementy,które nie wszystkim są znane
 P:Dziękuję za odpowiedzenie na moje pytania i dziękuje za poświęcony mi czas
M:Ja też bardzo dziękuje
Po skończeniu rozmowy ,Sandro pozwolił rozejrzeć się po swojej pracowni ale prosił aby niczego nie dotykać .Znalazłam bardzo dużo różnych   i
 ciekawych przedmiotów które umieszcza na obrazach.W drodze do domu stwierdziłam , że  jeden malarz mi nie wystarcza  za mało do mojej książki ,potrzebuje więcej malarzy .Ale tego spotkania nigdy nie zapomnę bo było bardzo interesująco  i udana.


1 komentarze:

Nessa pisze...

466 słów. "pierze o historiach ludzi" - ? Pracując w domu, korzystaj ze słowników. Warto znaleźć czas, by po napisaniu przeczytać na spokojnie całość. Bardzo ciekawy pomysł.

Prześlij komentarz