wtorek, 5 stycznia 2016

" In your shoes " Michał Łątka

Tematem filmu " in your shoes " jest zazdroszczenie innym i niedocenianie tego co się ma. Na filmie jest ukazany chłopiec, który ma stare podarte buty oraz zniszczone ubranie, a gdy widzi innego chłopca, który jest schludnie ubrany i ma nowe zadbane buty od razu budzi się w nim zazdrość i mówi, że chciałby być jak on. Niestety okazuje się, że schludnie ubrany chłopiec z zadbanymi nowymi butami nie potrafi chodzić.

Według mnie autor chce żeby odbiorcy zwrócili uwagę na to co mają, a nie na to, co chcieli by mieć. Często chcieli byś my mieć coś, co ma ktoś inny, ślepo za tym podążając. Autor, każdego z nas przed tym przestrzega, abyś doceniali to co mamy, ponieważ wiele rzeczy, które my mamy mogą nie mieć inni. Tak jak w przykładzie ukazanym na filmie, chłopiec który miał lepsze ubranie i buty, nie miał czegoś znacznie cenniejszego, nie potrafił chodzić.

Twórcy spotu starają się przekonać widzów do swych racji poprzez dosadny i bardzo prosty PRZYKŁAD, gdzie nawet nie wymagało to zaawansowanej " obróbki " komputerowej. Autorzy za pomocą " magii filmowej " "zamienił chłopców życiami", chłopiec w zniszczonych butach i ubraniu, który bardzo chciał stać się tam tym chłopcem w nowym zadbanym ubraniu i butach, stał się nim, jak wtedy się przekonał miał coś o wiele lepszego niż buty, czy ubranie, miał dar chodzenia. Twórcy pokazali to z jego perspektywy, pokazali jak wiele stracił. Pokazanie tego z jego perspektywy, może pokazać ludziom, że nie zawsze to czego chcemy jest lepsze.

Zawartość spotu jest problemem, z którym ludzie mieli do czynienia od długiego czasu, bo praktycznie od początków istnienia człowieka, niestety jest to ogromny problem również teraz. Bardzo dużo ludzi zazdrości innym tego co mają, co najgorsze, nie potrafią się cieszyć z tego co sami posiadają, nawet nie chcą bądź nie mogą, mieć tego co ktoś, ale chcą za wszelką cenę uprzykrzyć innemu życie, żeby on nie mógł się z tego cieszyć. Ludzie bardzo często zazdroszczą innemu pieniędzy lub kariery. Nie raz można spotkać się z szokującymi lub ośmieszającymi artykułami o gwiazdach, jest to według mnie również przejaw zazdrości, gdyż ludzie robiący takie artykuły najprawdopodobniej nigdy nie będą tak sławni i nigdy nie zarobią takich pieniędzy.

Jako tekstu kultury wybrałem piosenkę pod tytułem " Labrinth - Jealous ". Tekst piosenki zawiera kwestię " niezdrowej " zazdrości to znaczy, zbyt dużej, którą możemy dostrzec w tym fragmencie:
"Jestem zazdrosny o deszcz 
Który pada na twoją skórę 
Jest bliżej niż moje ręce były kiedykolwiek
...
Życzyłem ci wszystkiego co tylko najlepsze
na tym świecie 
I powiedziałem ci, kiedy mnie opuściłaś
Że nie ma czego wybaczać 
Ale zawsze myślałem, że wrócisz, powiesz mi, iż wszystko, co znalazłaś to 
Złamane serce i nieszczęście 
Trudno mi przyznać, że jestem zazdrosny 
o twoje szczęście beze mnie ".
Fragment ten opisuje zbyt dużą zazdrość, która może pochłaniać radość i człowiek może przestać zwracać uwagę na inne kwestie życia, skupia się tylko na danej rzeczy bądź tak jak tutaj osobie. W spocie nie zdrowa zazdrość do prowadziła do tego, że chłopiec zamiast zyskał, stracił znacznie więcej niż miał.

0 komentarze:

Prześlij komentarz