środa, 3 grudnia 2014

Leonidas (Jakub J.)

Jam jest Leonidas syn Anaksandrydas mym potomkiem jest Kleomenesa ma druga żona urodziła mi następnych dziedziców tronu Dorieusa , Leonidasa i Kleombrotosa. Ale nie nacieszyłem się mymi potomkami za długo bo doszły do mnie słuchy że armia Perska pod wodzom króla królów Kserksesa 
naciera na Grecie niszcząc wszystko co stanie im na drodze. Zebrałem  najlepszych swych wojowników i ruszyliśmy do walki z wrogiem. Ze mną  i moimi żołnierzami towarzyszyły nam inne armie z innych miast państw. 300 hoplitów spartańskich i 1000  lekkozbrojnych periojków, 500 hoplitów z Mantinei, 500 z Tegei, 120 z Orchomenos w Arkadii, 1000 innych Arkadyjczyków, 400 Koryntian, 200 hoplitów z Flejus i 80 z Myken ponadto do wojsk mych należał kontyngent z 700 żołnierzy z Tespiów, 1000 z Malis, 1000 z Fokidy.






Niestety, pomimo  naszego bohaterstwa, zostaliśmy zdradzenia, dlatego odesłałem większość armii i pozostałem  wraz z trzystoma Spartanami, tyluż Helotami oraz siedmioma setkami Tespijczyków aby osłaonić odwrót pozostałych.
Walczyliśmy dzielnie, ale zginęliśmy wszyscy, nie na daremnie, nasza ofiara stała się zbawieniem dla pozostałych. 









 W miejscu naszego boju potomni wystawili nam pomnik, na którym umieścili napis

Przechodniu, powiedz Sparcie, tu leżym jej syny,
prawom jej do ostatniej posłuszni godziny. "

 


16 komentarze:

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jak nazywa się twoja pierwsza żona?

(Król Karol Wielki)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Ile miałeś rodzeństwa, podaj ich imiona.

(Lancelot)

Unknown pisze...

Kim była twoja pierwsza żona ?

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Leonidasie, jakie armie pomagały Ci w bitwie?

(Jon Snow)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Jan Snow
1000 lekkozbrojnych periojków, 500 hoplitów z Mantinei, 500 z Tegei, 120 z Orchomenos w Arkadii, 1000 innych Arkadyjczyków, 400 Koryntian, 200 hoplitów z Flejus i 80 z Myken ponadto do wojsk mych należał kontyngent z 700 żołnierzy z Tespiów, 1000 z Malis, 1000 z Fokidy.

Fanfiki Gimnazjum pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Karol wielki
Gorgo to moja pierwsza zona, była królową sparty

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jak umarłeś ? (Ronald)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jak miała na imię twoja żona ? aleksander macedośnki

Unknown pisze...

W jakim wieku umarłeś ?
@Tristan

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Lancelot
Miałem 3 rodzeństwa Kleomenes I,Doriajos. Kleombrot

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@ Ronald, @ Tristan
Zginąłem w bitwie pod Termopilami zabity przez persów, miałem ok 60 lat. Niestety dokładnie nie pamiętam czy od miecza czy od strzały

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Ile łącznie miałeś jednostek? #Zaawansowana_Matematyka
(Zawisza)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Zawisza
1000 lekkozbrojnych periojków, 500 hoplitów z Mantinei, 500 z Tegei, 120 z Orchomenos w Arkadii, 1000 innych Arkadyjczyków, 400 Koryntian, 200 hoplitów z Flejus i 80 z Myken ponadto do wojsk mych należał kontyngent z 700 żołnierzy z Tespiów, 1000 z Malis, 1000 z Fokidy. czyli około 7500 łącznie przed odejściem większości po okrążeniu nas przez Persów

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Kto cię zdradził?
(Geralt)

Unknown pisze...

Jeśli miałbyś określić swą postać w 3 słowach, to jakie byłyby to słowa?

Prześlij komentarz