środa, 3 grudnia 2014

Karol Wielki (Gabriela)





   Jestem najwybitniejszym władcą Franków z dynastii Karolingów, a nazywam się Karol Wielki. Urodziłem się 2 kwietnia 742 roku. Mym ojcem był Pepin Krótki, a matką Bertrada z Laon. Mam żonę, która się zwie Hildegarda oraz syna Ludwika Pobożnego. Po mej śmierci to on obejmie tron. W 769r. zostałem królem, a w 800r. Papież Leon III koronował mnie na Cesarza. Koronacja miała świadczyć o odrodzeniu się jedności chrześcijan na zachodzie. Stworzyłem pierwsze chrześcijańskie europejskie imperium, które zarazem było pierwszym zachodnim imperium od czasu upadku Cesarstwa Rzymskiego.                                                          Swój przydomek zawdzięczam nie tylko dokonaniom dyplomatycznym i militarnym, ale i posturze, gdyż mam ok. 192cm wzrostu. Jestem bardzo walecznym władcą i podbiłem już wiele terenów. Jestem już po starciu z Sasami, których zmusiłem do przyjęcia wiary chrześcijańskiej, z Longobardami co przyczyniło się do umocnienia mego autorytetu w Rzymie oraz z Arabami. Pokonałem również Bawarów, Awarów i Słowian połabskich, narzucając im swoje zwierzchnictwo i jednocześnie umacniając granice państwa na Łabie i Dunaju. W swoim państwie sprawuję rządy osobiste, a ziemię traktuję jak swoją własność. Otacza mnie liczny dwór. Państwo dzieli się na hrabstwa i księstwa. Wprowadziłem do obiegu drobną monetę z czystego srebra, czyli denar. Wartość denara dzięki mnie połączyła się z pieniądzem obrachunkowym i stała się także reformą miary i wagi. Karoliński system monety przyjął się w całej ówczesnej Europie. Jak tylko mogę dbam o stan gospodarki kraju i o zapewnienie mojemu skarbowi stałych dochodów. Do moich zasług należy także podwyższenie poziomu nauki w szkołach klasztornych .                                                                                                                   Do swej armii przyjmuję każdego obywatela, który posiada ziemię i ma 21 lat. Służba w moim wojsku jest długa i uciążliwa, gdyż wojny moje trwające cały czas.                                                Nie posiadam żadnej stałej rezydencji, lecz najwięcej czasu spędziłem w Akwizgranie, który ozdobiłem pięknymi budowlami.                                                                                                                   Nie krótko po mojej śmierci państwo rozpadło się z wyniku nietrwałości gospodarczej. P dojściu do wniosku, że państwo nie może dalej funkcjonować, podzielono je między spadkobierców Ludwika. Akt ten dokonany został w Verdum, doprowadził do rozpadu mojego państwa, na które tak ciężko pracowałem i dał początek rozwojowi trzech odrębnych państw: Niemiec, Włoch, Francji. 




                                                                     Mój portret
                                           


23 komentarze:

Nessa pisze...

O wielki cesarzu, wyjaśnij proszę, dlaczego od Twego imienia powstałą nazwa "renesans karoliński"?

Unknown pisze...

Karolu Wielki ile lat miała twoja matka kiedy cię urodziła?

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Czy miałeś jakieś nieślubne dzieci? Jeśli tak to wymień ich imiona.

(Lancelot)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Karolu Wielki, co było Twoim największym dokonaniem?

(Jon Snow)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Kto mógł uczyć się w szkołach klasztornych?

(Geralt)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jak szły rządy za twoich czasów (Ronald)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Karolu, wyjaśnij proszę dlaczego pomimo, że stworzyłeś szkolnictwo sam nie nauczyłeś się pisać, chyba, że kłamliwe są opowieści jakoby nie umiesz czytać

Fanfiki Gimnazjum pisze...

(leonidas)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Dlaczego Roland był tak ważny w twoim życiu.
(Aleskander Macedoński)

Unknown pisze...

Dlaczego twoje państwo się rozpadło ?
@Tristan

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Piękny Karolu, co było dla Ciebie najważniejsze? #Nie_Bądźmy_Materialistami
(Zawisza)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Lancelot:
Tak miałem kilkoro nieślubnych dzieci. Ich imiona to:
Rotylda, Adaltruda, Drogo, Hugo, Alpaida, Teodoryk i Roland.

Fanfiki Gimnazjum pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Geralt:
Za czasów mojego panowania w szkołach klasztornych mogli się uczyć tylko chętni chłopcy, a w 802r. wyszło zarządzenie nakazujące każdemu ojcu posyłanie syna do szkoły.

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Jon Snow:
W czasie moich długich rządów z państwa frankijskiego uczyniłem imperium o charakterze europejskim i zostałem jego cesarzem. Zajmowało ono obszar porównywalny z Cesarstwem zachodniorzymskim, a ja stałem się najpotężniejszym władcą europejskim.

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Zawisza:
Zawsze najważniejsze było dla mnie wprowadzanie wiary chrześcijańskiej na podbijanych prze mnie terenach.

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Tristan:
Moje imperium rozpadło się, ponieważ składało się z wielu państw rozmieszczonych na ogromnym obszarze Europy, którymi niezwykle trudno było zarządzać. Oprócz mnie jako cesarza i religii chrześcijańskiej nie było między tymi państwami żadnej innej więzi.

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Nessa:
Nazwa renesans karoliński powstała, poniewaź to właśnie w czasie mojego panowania nastąpiło wielkie odrodzenie kultury starożytnej. Dzięki mojemu mecenatowi rozwinęła się sieć szkół, a przy klasztorach tworzono skryptoria, w których kopiowano dzieła antycznych autorów. Powstało też wiele monumentalnych budowli, których styl nawiązywał do architektóry starożytnego Rzymu. Na mój dwór w Akwizgranie przybywali uczeni z wielu krajów (z Italii, Hiszpanii i Brytanii). W czasach renesansu karolińskiego ujednolicono również krój pisma łacińskiego (minuskuła karolińska).

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Julia Bokiewicz:
Moja matka Bertrada z Laon urodziła mnie w wieku ok. 22-27 lat.

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Leonidas:
Wiedziałem, że czytanie i pisanie to bardzo ważne umiejętności lecz prowadząc cały czas wojny nie miałem czasu na naukę. Paza tym jako cesarz miałem swój sztab pisarzy.

Unknown pisze...

Dlaczego do twej armii mogli wstąpić tylko ludzie, którzy mieli ziemię oraz ukończone 21 lat?

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@martynakarlik:
Przyjmowałem 21-letnich mężczyzn, którzy posiadali ziemie do swojej armii, ponieważ byli młodzi więc byli w stanie dłużej mi służyć, a dzięki temu, że posiadali swoje ziemie nie musiałem im ich zapewniać co było korzystne dla państwa.

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@aleksandermacedoński:
Roland był dla mnie bardzo ważny, ponieważ był jednym z najlepszych rycerzy w mojej armii oraz był moim siostrzeńcem.

Prześlij komentarz