środa, 3 grudnia 2014

Ulrich von Jungingen (Martyna)

Ulrich von Jungingen
     Jestem wielkim mistrzem zakonu krzyżackiego. To ja, brat Konrada von Jungingen'a.
     Rezydowałem w Człuchowie, w latach 1396-1404 byłem komturem Bałgi, a później wielkim marszałkiem i komturem Królewca, z czego jestem dumny. Mój brat - Konrad nie wierzył we mnie. Uważał, że jestem głupcem. Nie chciał, abym został jego następcą! Jednakże w 1407 roku zostałem wielki , nieustraszonym, niepowtarzalnym, przystojnym, walecznym, silnym mistrzem Zakonu krzyżackiego. Jestem poważnym człowiekiem , który dąży do władzy i nienawidzi sprzeciwu.

     To ja wzmocniłem nasze państwo i dokonałem wielu zmian, na wypadek konfliktu z Polską.
     15 lipca 1410 rok - Grunwald , wtedy zginąłem. Tego dnia moja przygoda z życiem dobiegła końca.

24 komentarze:

Unknown pisze...

Czego nie chciał twój brat ?

Nessa pisze...

Zastanawiam się, o czym myśli Ulrich, gdy tak patrzy w dal na załączonym przez Ciebie zdjęciu...?

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Podaj pełną nazwę Zakonu Krzyżackiego.

(Król Karol Wielki)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jakich posunięć dokonałeś aby wzmocnić państwo na wypadek wojny z Polską ?

(Lancelot)

Unknown pisze...

Ulrich von Jungingen czemu twój brat w ciebie nie wierzył ?

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Drogi Mistrzu Zakonny, dlaczego tak nienawidziłeś Polaków?

(Jon Snow)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Wielki mistrzu von Jungingen kto jest twoimi rodzicami?

(Geralt)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jak umarłeś? (Roland)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Ulryku dlaczego zamias pokoju wolałeś wojnę

Leonidas

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Dlaczego czego wlaczyłeś dla zakonu ?? (aleksander Macedoński ? )

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Czy twój brat był taki jak ty, Ulrichu? #Oby_nie
(Zawisza)

Unknown pisze...

(Alinka)
Mój brat bardzo nie chciał, abym został jego następcom.

Unknown pisze...

(Nessa-P.Waszkowska)
Myślę, że Ulrich na tej fotografii myśli o wygranej nad Polakami. Widać, że jest pewny siebie i odwaga przepełnia jego duszę.

Unknown pisze...

(Król Karol Wielki special 4 U :) )
Pełana nazwa zakonu krzyżackiego brzmi : Zakon Szpitala Najświętszej Maryi Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie

Unknown pisze...

(Lancelot)
Jednym z posunięć była rezygnacja z dalekosiężnych planów brata Konrada w sferze dominacji nad Bałtykiem.

Unknown pisze...

(JULIA)
Nie wiadomo do końca, czemu nazywał mnie głupcem. Sądzę, że uważał mnie za zbyt pewnego siebie rycerza.

Unknown pisze...

(Jon Snow)
Myślę, że Polacy po prostu przeszkadzali Ulrichowi w objęciu nowych ziem przez Zakon krzyżacki. Tak na prawdę to przeszkadzały mu także w jego chorej idei życia - zostania panem świata.

Unknown pisze...

(Geralt)
Wiadomo tylko, iż Ulryk wywodził się ze Szwabii. Nie wiadomo, kim byli jego rodzice.

Unknown pisze...

(Roland)
Wszystko masz napisane, ale dobrze. Zginąłem podczas bitwy pod Grunwaldem 15 lipca 1410 roku ;).

Unknown pisze...

Leonidasie, myślę, że moje chore ambicje dotyczące zostania Panem ludzkości pchały mnie do wojny.

Unknown pisze...

(Aleksander Macedoński)
Walczyłam dla Krzyżaków, bo z tam tąd się wywodziłem się i to dla tego państwa chciałem walczyć.

Unknown pisze...

(Zawisza)
Haha, myślę, że mój brat był bardziej poukładany , a ja chciałem i z resztą dążyłem cały czas tylko do jednego, do władzy. #Nie_nie_był_podobny

Unknown pisze...

Wszystkim rycerzom życzę wesołych świąt 2014 ;*!

Unknown pisze...

Als Kind – in der DDR aufgewachsen – sah ich diesen diesen Film von Ford. Ich muss den Polen bis heute dafür eigentlich danken, mich so an die Geschichte über den Deutschen Orden herangeführt zu haben. Man muss Sienkiewicz einfach aus seiner Zeit heraus verstehen, um zu begreifen was ihn bedrückte: Eine große Geschichte der Polen unter den Jagiellonen, die dann später in den Zeiten der Adelsrepublik an Fremde verkauft wurde. Heute möchte ich ihm aber auch zurufen: Die Deutschen waren nie eure Gefahr – die kam immer aus dem Osten! Ich erinnere an deutsche Lieder und Gedichte, die man im 19. Jahrhundert auf die mutigen Polen sang.

Was den Deutschen Orden angeht: Das war eine Staatsgebilde von kriegerischen Mönchen im Ritterstand. Daher gar nicht fähig sich von selbst heraus zu regenerieren und immer aus dem Zuzug aus dem Reich angewiesen zu.
Sienkiewicz unterlag dem Fehler das „Römische Reich Deutscher Nation“ auf eine gemeinsame Stufe mit dem Orden zu stellen. Das ist der Ordensstaat aber nie gewesen. Er unterlag doch eher dem Einfluss des Papstes, als dem aus dem Reich.

Prześlij komentarz