środa, 3 grudnia 2014

Zawisza Czarny (Filip)

Zowiem się Zawisza Czarny. Pochodze z Grabowa. Jam jest niepokonany w licznych turniejach. Jestem również starostą kruszwickim a następnie spiskim.
Moi rodzice zowią się Dorota i Mikołaj, również z Grabowa. Oprócz mnie mieli jeszcze 2 synów: Jana zwanego Farurejem, starostę spiskiego i stolnika krakowskiego oraz Piotra Kruczka.
Moja miłościwa żona to Barbara herbu Pilawa, była bratanicą Piotra Wysza, krakowskiego biskupa.

Mój portret:

Wielokrotnie brałem udział w walkach z Turkami, z tymi nie godnymi bestiami!
Na wieść o ostatecznej rozprawie z Krzyżakami ruszyłem do Polski. Brałem wielki udział w Bitwie pod Grunwaldem, i możliwe że to właśnie ja uratowałem królewski sztandar!
Po bitwie razem z Ściborem ze Ściborzyc wystąpiłem z propozycją zawarcia pokoju między naszym królem a Zygmuntem Luksemburskim, królem Węgierskim.
W 1412 uczestniczyłem z Władysławem Jagiełłą w zjeździe monarchów w Budzie, występowałem tam też jako uczestnik całego turnieju.
Okazałem się jego zwycięzcą.
Byłem również jednym z najbardziej zaufanych ludzi samego Jagiełły.
Zostałem wysłany jako jeden z sześciu posłów polskiej delegacji na tzw. Sobór w Konstancji.
Byłem obrońcą osoby i sprawy Jana Husa.
Wielokrotnie posłowałem na dworze Zygmunta Luksemburskiego.
Zginąłem bohaterską śmiercią, broniąc swoich przyjaciół.
Jak wielu mówi, 2 janczarzy pokłócili się o to, czyim mam być jeńcem. W ostateczności podczas ich kłótni jeden z przeciwników wziął jangar i odciął mi głowę.
I taki był mój koniec.
Moja śmierć z innych podań i legend:

17 komentarze:

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Zawiszo Czarny, czy zgromadziłeś duży majątek i jak go wykorzystałeś?

(Jon Snow)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Dlaczego miałeś czarna zbroję?

Leonidas

Unknown pisze...

Rycerzu jak nazywali się pozostali posłowie polskiej dynastii ?

Nessa pisze...

Jak poznałeś swoją żonę?

Fanfiki Gimnazjum pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jak nazywał się twój nauczyciel? (Roland)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Dlaczego masz przydomek czarny ? (aleksander Macedońskki)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jak nazywali się twoi synowie?

(Lancelot)

Unknown pisze...

Dlaczego broniłeś swoich przyjaciół ?
@Tristan

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Tristan
Nie jestem obojętny wobec moich bliskich.
(Zawisza)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Lancelot
Czytaj uważnie opowieść, Jan i Piotr.
(Zawisza)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Aleksander Macedoński
Ponieważ na bitwy ubierałem moją, oryginalną, włoską czarną zbroję.
(Zawisza)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Leonidas
Lubiłem czarny, dał mi ją Armani
(Zawisza)

Fanfiki Gimnazjum pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Fanfiki Gimnazjum pisze...

Kiedy i gdzie zginąłeś?
(Geralt)

Unknown pisze...

Czy jesteś dumny ze swej śmieci i z tego, że oddałeś swe życie za przyjaciół?

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Zawisza Czarny:
Dlaczego Twojego brata nazywano Farurejem?
(Król Karol Wielki)

Prześlij komentarz