niedziela, 12 października 2014

Tejrezjasz (Filip, KubaJ)

Terezjasz - mędrzec i wieszcz, przepowiada przyszłość, radzi Kreonowi, by nie występował przeciwko bogom, bo jest wobec nich bezsilny i nigdy z nimi nie wygra.

Dzień 1 - W dniu w którym udałem się do naszego charyzmatycznego władcy zobaczyłem jak strażnicy prowadzą Antygone.
Zapytałem: "co się tu dzieje??". Strażnik odpowiedział że ta ladacznica skazana jest na śmierć. Ruszyłem do pałacu Kronosa zapytać czemu Antygona dostała owy wyrok. Kronos powiedział że grzebała swojego brata który był zdrajcą.

- O wielki Kronosie! Antygona to przecież córka twego brata!
- Ona pochowała brata który był najeźdźcą, jego ciało miało tam spoczywać aby zostało rozerwane przez dzikie psy!
- Ale czemu? To przecież jej rodzina, chyba ma prawo go pogrzebać.
- Podważasz mój rozkaz?!?
- Nie mam zamiaru
- Dobrze, a teraz wynoś się!
- Tak panie.
I poszedłem. 
Kiedy wracałem do domu myślałem nad tym co uczyniłem i kiedy wszedłem do domu omal nie zemdlałem.
Zobaczyłem Ducha naszego władcy, Edypa, ojca Antygony. Klęknąłem przed nim na kolana. Spytałem czy wybaczy mi przeklęcie jego rodu.
On mi wybaczył i powiedział że tak musiało się stać.






0 komentarze:

Prześlij komentarz