poniedziałek, 19 stycznia 2015

Czerwiakow (Wiktor)

Dzisiaj wydarzyła się sprawa okropna i nie omieszkam Wam o niej nie opowiedzieć.

   Otóż, gdy byłem dzisiaj w operze, sztuką w pełni zajęty, w nosie zaczęło mnie swędzieć. Lornetkę swą na kolanach położyłem iii, apczchii!!! Kichnięcie jak kichnięcie. Zdarza się. Wycieram rękę w chustkę, już sięgam po lornetkę patrze przed siebie, a tam kto? Szanowny Pan Bryzżałow.      Co prawda na co dzień, nie mam z nim zbyt wiele wspólnego, ale dobre kontakty z ludźmi wyższą rangą warto mieć, a co jak by doniósł mojemu przełożonemu, Zinowjewowi?. Nie, nie może być. Za co ja rodzinę wyżywię? Pamiętam jeszcze jak, miesiąc temu zwolnił Nikolaja za spóźnienie się 15 minut. Pomyśleć tylko, że biedak tygodnia nie wytrzymał. Nie, STOP! Co ja w ogóle mówię. Tylko dzięki Zinowjewowi mam tę pracę, co ja robię? Przepraszam, wracając do tematu:
   W takim razie mówię "Dzień dobry panie Bryzżałow" i zaczynam przepraszać, ale co to?
Nagle słyszę jakieś złowrogie szepty, a potem "tak, tak nic się nie stało", ale ja przecież widzę że coś jest nie tak!
Myślę sobie "nie będę z siebie błazna robił przy ludziach", więc odpuściłem.
   W trakcie antraktu los się szczęśliwie złożył, że spotkałem go przy filarze, a że chamem nie jestem, to zagaduję. Niestety i tym razem słuchać nie chce. Zachowuje się jakby sprawa od dawna załatwiona była, ale przecież nie przyjął "przepraszam".
Myślę sobie "O nie, to już. Już po mnie. Pewnie donos chce na mnie złożyć". 
   Resztę przedstawienia jak na mrowisku siedziałem. Chciałem go przed budynkiem na chwilkę złapać, by domówić niedomówione. Niestety jak na złość Bryzżałowa już nie było.
 Przyszedłem do domu i zaczynam się Raissie mej zwierzać. Po wysłuchaniu całej historii, mówi: "Głupi, Ty. Idź do niego jutro i wytłumacz mu wszystko na spokojnie." Poszedłem spać, lecz zasnąć nie mogłem. Ciągle myślałem co mu jutro powiem.
    Wstałem wcześnie, jeszcze przed pracą. Wychodząc miałem wrażenie że żona się ze mnie za plecami śmieje, ale zignorowałem to. Są ważniejsze rzeczy do zrobienia. Przebyłem drogę z domu do biura Bryzżałowa w tempie szybszym niż lokomotywa od stacji do stacji, przez cały czas myśląc co mu powiem.
Otworzyłem drzwi zamaszystym ruchem. Na blisko ustawionych względem siebie krzesłach siedzieli jacyś ludzie, nie znałem ich i nie zależało mi na zawieraniu żadnych znajomości w zaistniałej sytuacji. Natomiast na przeciwko uchyliły się drzwi i usłyszałem z nich głos Bryzżałowa "Następny!". 
Chciałem się okazać kulturą, więc siadłem na zwolnionym miejscu i wziąłem do rąk gazetę. Po dziesięciu minutach "czytania" odpuściłem, nic z niej nie zrozumiałem, a w dodatku ręce zaczęły mi się trząść, aż jeden z czekających zapytał: "nic Panu nie jest?". Wtem usłyszałem pisk nie nasmarowanych drzwi, a następnie: brzuch, buty, ręce i łysinę Bryzżałowa. Dokładnie w tej kolejności. Skierował swój świdrujący wzrok prosto w moje oczy, oblał mnie pot. Z ledwością wstałem i nim cokolwiek zdążyłem powiedzieć krzyknął na mnie, czy zwariowałem. Pomyślałem sobie, że pewnie stało się u niego coś w pracy i postanowiłem chwilę poczekać.
Zaczaiłem się po drugiej stronie, tak bym pomyślał że odszedłem. Gdy załatwił już wszystkich czekających i sam wyszedł z gabinetu wstałem i ruszyłem za nim. jak spojrzał na mnie oczy miał tak przekrwiona i aż mu się na płacz zbierało, myślę sobie "Albo ma taki trudny dzień, albo mu tak przykro, że go nie przeprosiłem". Powiedział jeszcze "Czy Pan sobie ze mnie drwi?". Zacząłem się zastanawiać, co robię źle, ale kwiatów mu przecie nie kupię?.
Wtedy postanowiłem, że napisze mu list i wróciłem do domu. Nie wiedzieć czemu żony mej nie zastałem, pomyślałem że może i dobrze, bo co to za mężczyzna, co nawet przeprosić nie umie. Wziąłem pióro i papier, lecz nic napisać nie umiałem. Rzuciłem tym załamany i z myślą, że na nowo, jutro będzie trzeba go przepraszać zrobiło mi się słabo.
Dziś obudziłem się w nastroju dużo gorszym niż wcześniej. Jak zwykle mi się spieszyło, więc ubrałem się w najlepsza marynarkę i nie żegnając się nawet z Raissą wychodzę na dwór. Roztapiający się śnieg, co za okropieństwo! Ciszej tam dzieciaki! Ale mnie głowa boli!
Dobrze, to już te drzwi. Dziś w kancelarii nie ma nikogo. Dobrze się składa. Pukam, otwieram drzwi... Dzień dobry Panie Generale.  Przychodziłem wczoraj niepokoić Waszą Ekscelencję, nie po to, żeby drwić, jak pan był łaskaw się wyrazić. Przepraszałem za to, żem ocharkał. a drwić nie miałem zamiaru. Czyżbym nawet śmiał żarty stroić?… Bo jeżeli my sobie będziemy na żarty pozwalali, to żadnego szacunku dla osób nie będzie.  Co on teraz zrobi, widzę jak mu się usta ruszają, czyżby to uśmiech był?
...
Ale mi słabo
...
Co sięęę dzieje?
...
Gdzie ja właściwie jsteeeem?
Raiiisss...?
...

26 komentarze:

Unknown pisze...

Dlaczego tak bardzo zależało Ci na tym, żeby generał Ci wybaczył? (Żona z Kamizelki)

Nessa pisze...

Opisz, jak twoi koledzy z pracy zachowują się w stosunku do swoich przełożonych?

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Czy twoja postawa nie wydawała Ci się z lekka natrętna? Czy może w pewnym momencie uświadomiłeś sobie, że kolejne przepraszanie jest już niepotrzebne ale coś nie pozwoliło Ci przestać- czułeś jakąś wewnętrzną potrzebę, przeproszenia go po raz kolejny? A może po prostu żyłeś w przekonaniu, że twoje zachowanie/postępowanie jest poprawne? W obu przypadkach (zależnie od wyboru, uzasadnij swoją odpowiedź).

(dyrektor cyrku- alfa)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Gdybyś miał jeszcze jedną szansę, to zachowałbyś się tak samo czy inaczej i dlaczego?

(Żyd-Błaszczi)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Wyjaśnij, co w Twoim systemie wartości jest ważniejsze niż szacunek i posłuszeństwo wobec przełożonego?
(Sąsiad małżeństwa- Natalia)

Fanfiki Gimnazjum pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jak Pan myśli, co mógł czuć Pan Bryzżałow gdy tyle razy Pan go przepraszał? - Czy mógł czuć się nie komfortowo w tej sytuacji?
(Nauczyciel Antka - Kuba Ciszewski)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jak Pan uważa, dlaczego Pan Bryzżałow nie dopuszał Pana do słowa w niektorych sytuacjach?
(sąsiad małżeństwa- AS)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

niech pan mi opowie co nie co o swojej pracy.
(mąż Kuba K.)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jaka sytuacja z Pana przeszłości wpłynęła na takie zachowanie u Pana?
(Mleczarz Probst Laura)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Żona z kamizelki
Ja mam żonę na utrzymaniu, a w rodzinie zawsze mnie uczono, że znajomości mieć trzeba. W dzisiejszych czasach w szczególności. Nie wspominając już o tym, że prace stracić łatwo, a znaleźć inną jest trudniej.
Czerwiakow (Wiktor)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Nessa
Na chwilę obecną pracuję sam, to znaczy od momentu zwolnienia Nikolaja.
Zazwyczaj nikt na tym stanowisku nie wytrzymuje miesiąca. Ja trwam tu już od sześciu lat. Natomiast jeśli w pracy pojawi się ktoś nowy, to od razu opiszę Ci jego postawę.
Czerwiakow (Wiktor)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Dyrektor cyrku alfa
Uważam że moje zachowanie było bardzo poprawne.
Gdyby nie wieczny stres w pracy, inne zachowanie otoczenia i inne zachowanie Bryzżałowa, może bym odpuścił, ale on mi tak naprawdę nie przebaczył. Za każdym razem zrzucał temat, a ta praca to moje jedyne źródło utrzymania, niestety Raissa nie pracuje, jak to kobieta. Co by się stało jak by zgłosił to Zinowjejowi? Zapewne bym stracił pracę.
Czerwiakow (Wiktor)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Żyd Błaszczi
Oczywiście, nawet jutro spróbuję. Zaraz po tym jak się lepiej poczuję.
Czerwiakow (Wiktor)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Sąsiad małżeństwa Natalia
Dla mnie najważniejsza jest praca i nie zależnie co będę musiał zrobić utrzymam ją. Dlatego może się wydawać że szacunek i posłuszeństwo wobec przełożonego są dla mnie najważniejsze. Niestety muszę...
Czerwiakow (Wiktor)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Ciszewski
Sam nie wiem. Najbardziej obawiam się, że on wciąż chce się zemścić na mnie za to "obsmarkanie". Niestety obawiam się że wtedy mógł czuć wściekłość i nienawiść. Tak samo jak w operze.
Czerwiakow (Wiktor)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Sąsiad Małżeństwa
Tak jak wspominałem już nie jeden raz:" z czystej złości i nienawiści"
Dla "nich" nie liczy się nic oprócz pieniądza. Mają głęboko w poważaniu czyjąś pracę, szczęście, życie.
Czerwiakow (Wiktor)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Mąż Kuba
Nie do końca rozumiem o co Pan chce zapytać, dlatego też udzielę na to pytanie odpowiedzi, tak jak zrozumiałem:
Przez cały dzień robię za sprzątaczkę, kucharkę, czy też kuriera.
Oprócz standardowych obowiązków urzędnika, za które dostaję pieniądze muszę:
-Sprządać mój gabinet i Szanownego Brizżałowa,
-Donosić mu co pół godziny kawy, sam nie wiem co z nią robi,
-I oczywiście, biegać po mieście wykonując ""drobne przysługi.
Niestety tak wygląda moja praca.
Czerwiakow (Wiktor)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Laura
Tak jak wcześniej wspomniałem system, życie i rodzina. Nie stosując się do pewnych norm, to nawet najsilniejszy nie przetrwa. Dla tego czasem trzeba się poniżyć. Dla własnego dobra!
Czerwiakow (Wiktor)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Co by Pan zrobił jesli wraz z kichnięciem poleciałby śpiki? Przepraszałby Pan po prostu, czy może dał coś jeszcze w postaci prezentu przeprosinowego?

(Widz - Strzelec)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Widz
Przecież śpik poleciał!
Czerwiakow (Wiktor)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

@Widz
Przecież śpik poleciał!
Czerwiakow (Wiktor)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Szanowni koledzy,
Proszę was o nie zadawanie komentarzy od godziny 22. Wbrew pozorów ja też śpię.
Dziękuję wyrozumiałym za wyrozumiałość.
Czerwiakow (Wiktor)

Nessa pisze...

"Wbrew pozorom" - się pisze :)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Przepraszam najmocniej, niestety mój telefon sam poprawia tekst, co nie zawsze wychodzi mi na dobre
Czerwiakow (Wiktor)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Przepraszam najmocniej, niestety mój telefon sam poprawia tekst, co nie zawsze wychodzi mi na dobre
Czerwiakow (Wiktor)

Prześlij komentarz