poniedziałek, 19 stycznia 2015

Generał Brizżałow (Oskar K.)

Śmierć urzędnika
 
 
 
Pewnego razu byłem w teatrze na sztuce "dzwony kornewilskie" w pewnym momencie poczułem, że ktoś siedzący za mną kichnął prosto na moją głowę i kark. Ponieważ kichanie to rzecz ludzka odwróciłem się, trochę pomruczałem i otarłem głowę chusteczką. Poznałem, że osobą siedzącą za mną jest Iwan Czerniakow. Czerniakow wstał i zaczął mnie przepraszać. Widać było, że mnie poznał. Powiedziałem, żeby usiadł, że nic się nie stało. Chciałem w spokoju obejrzeć przedstawienie do końca. Podczas przerwy znowu podszedł do mnie Czerniakow i znów zaczął mnie przepraszać. Znowu powiedziałem, że nic się nie stało, ale już zacząłem się denerwować. O całej sprawie już zapomniałem. Widziałem, że tego człowieka coś gryzie, że czuje się odpowiedzialny za to, że na mnie kichnął. Na drugi dzień w moim gabinecie znów pojawił się ten człowiek. Nie czekał aż skończę przyjmować interesantów, tylko znów zaczął mnie przepraszać. Zacząłem się denerwować bo miałem sporo pracy a on mi przeszkadzał. Gdy mu o tym powiedziałem czekał aż skończę pracę i nie odpuszczał. Wciąż mnie przepraszał a ja już tego nie mogłem znieść. Coraz bardziej się denerwowałem bo ileż razy można kogoś przepraszać. Nie wiedziałem, czy ten człowiek ze mnie nie kpi. Powiedziałem mu o tym ale zauważyłem, że to wytrąciło go z równowagi. W następnym dniu znów go zobaczyłem w swoim gabinecie. Chciałem być grzeczny ale nie wytrzymałem. Gdy znów zaczął mnie przepraszać kazałem mu się wynosić i wyrzuciłem go za drzwi. Cały się trząsłem ze zdenerwowania, miałem dość jego przeprosin i jego. Nie wiedziałem co sadzić o tym człowieku, o jego zachowaniu, nigdy z czymś takim się nie spotkałem. Potem słyszałem, że Czerniakow zmarł, może za bardzo tym się przejmował.

16 komentarze:

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jaka wyglądała Pana droga na sam szczyt hierarchii społecznej?
(sąsiad małżeństwa- AS)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Dlaczego był Pan taki zły na Czerwiakowa?

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Dlaczego był Pan taki zły na Czerwiakowa?

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Co pan zrobił, żeby wybic się na sam szczyt
(widz,świadek spektaklu Sachema MŚ)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jakie uczucia towarzyszyły Panu gdy został Pan opluty przez Czerwiakowa? (Kuntz Wunderli AN)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Dlaczego przeprosiny Czerwiakowa tak bardzo Pana denerwowały? Czy nie sądzi pan, że jeśli dałby mu Pan dojść do słowa, raz a porządkie- bez zbędnych nerwów to Iwan dałby sobie spokój?

(dyrektor cyrku)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jak było naprawdę? Na pewno ani trochę nie był pan zły na Czerwiakowa za to, że napluł panu na głowę? (mama Antka, Konrad)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Mógłby pan posłużyć się swoją pozycją zawodową, aby zaszkodzić i zemścić się na Czerwiakowie?
(Syn z Miłosierdzia Gminy.MJ)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jakie uczucia towarzyszyły ci podczas twojej śmierci?
(Mleczarz Probst- O)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Został Pan opluty przez Czerwiakowa... Nie czuł się Pan urażony jego zachowaniem? Uzasadnij.
(Kowal Szymon)

Fanfiki Gimnazjum pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Fanfiki Gimnazjum pisze...

Mógłby pan podać dokładną datę zgonu Czerwiakowa? (Żyd Jan)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jakby Pan zareagował gdyby zamiast Pana Iwana Czerwiakowa , kichnęła na Pana piękna młoda kobieta? Proszę aby wyjaśnił Pan różnicę w formie odpowiedzi na przeprosiny.

( Egzekutor Czerwiakow - MW)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Czy byłby pan wstanie zaprosić Czerwiakowa na obiad, pomóc mu się rozlużnić i uspokoić go, że napradwde nie jest pan zły i można puścić całą sprawę w nie pamieć?
(kum Andrzej - stefan)

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Widząc że Czerniakow ma jakiś problem dlaczego nie odesłał go pan do psychiatry
[mąż Oskar.T]

Fanfiki Gimnazjum pisze...

Jakiej dokładnie pracy miał Pan dużo w gabinecie ?
(Siostra Antka Rozalka - PS)

Prześlij komentarz